Vuosikokous ja jäsenilta 15.2.2023

Linnan Martat kokoontuivat ke 15.2.2023 pitämään vuosikokoustaan Ravintola Punaporttiin. Yhdistyksen puheenjohtaja Pirkko Karvonen avasi kokouksen ja totesi, että 50 martan osanottajamäärä on erittäin hyvä.  Hän totesi tyytyväisenä, että korona-ajan jälkeen yhdistys toimii taas aktiivisesti. Toimintaryhmät ja marttaillat tarjoavat antoisaa yhdessäoloa ja tekemistä erilaisiin tarpeisiin.  Uudet kotisivut ovat päätiedotuskanavamme. Ne ovat erittäin hyvät ja toimivat, ainoa huolenaihe on osaavatko kaikki käyttää niitä ja onko kaikilla toimiva nettiyhteys. Marttatoiminnan periaate on, että ketään ei jätetä yksin. Jos sinä tai marttaystäväsi tarvitsette apua, ota yhteyttä osoitteella linnanmartat@gmail.com. Selvitetään asia ja varmistetaan sujuva tiedonkulku. Tarvittaessa uusien kotisivujen käytöstä voidaan järjestää jäsenilta.

Pirkko kertoi myös Marttaliiton uudesta kampanjasta, jossa Marttaliitto haastaa puolueet ja eduskuntavaalien ehdokkaat sekä valittavat uudet kansanedustajat tekemään ympäristön, talouden ja terveyden kannalta kestävää ja pitkäjänteistä politiikkaa. Ole mukana Marttojen vaalikampanjassa - huominen arki rakentuu tämän päivän teoista ja päätöksistä. Katso lisää täältä  https://www.martat.fi/martat/marttajarjesto/yhteiskunta-ja-vaikuttaminen/eduskuntavaalit-2023/  Kädentaitoryhmämme järjestää eduskuntavaaliehdokkaiden pannulappujen yhteisen kirjontaillan "1,5 astetta" pe 10.3.2023 Karjala Pirtillä. Tule kirjomaan omaan pannulappuusi "1,5 astetta" ilmaston lämpenemisen johdosta. Kts. Ohje Martat-lehti 1-2023 s. 55. tai martat.fi -sivulla:https://www.martat.fi/marttakoulu/kasityoohjeet/martat-lehden-kasityoohjeita/aktivistin-ristipistot/

Kirjontaillasta lisää sivuillamme täällä.

Vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Hilppa Siukola ja sihteerinä Liisa Jouppi. Kokous käytiin läpi esityslistan mukaisesti. Jäsenille oli tulostettu pöytiin kokousasiakirjat ja ne heijastettiin myös seinälle.  Hallituksen jäsenistössä tapahtui muutoksia: siitä erosivat Pirjo Vilja, Tytti Viitamäki-Heino ja Sara Syyrakki. Heidän tilalleen valittiin Aulis Ihalainen, Anni Outinen-Jones ja Eija Honkajuuri. Hallituksen jäseninä jatkavat Sari Stenroos, Eliina Hakula ja Liisa Jouppi, joka toimii edelleen myös hallituksen sihteerinä. Uudeksi rahastonhoitajaksi valittiin Eija Honkajuuri. Hallituksen järjestäytymiskokouksessa varanpuheenjohtajaksi valittiin Eliina Hakula ja  jäsenrekisterivastaavaksi Aulis Ihalainen. Katso Yhteystiedot

Lastenhoitoryhmän vetäjä Liisa Heikura piti lyhyen puheenvuoron lastenhoidon puolesta ja toivotti uudet mummot lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan ja tulemaan mukaan toimintaan. Katso lisätietoja toiminnasta täältä.

Kokouksen jälkeen siirryimme ravintolasaliin viettämään jäseniltaa Ravintola Punaportin herkkullisesta salaattibuffetista nauttien. Tunnelma oli erittäin lämmin ja keskustelu vilkasta.  Muistimme viime vuonna tasavuosia täyttäneitä jäseniä marttakäätyjen ja onnittelulaulun kera.  Kakkukahvien jälkeen vuorossa oli Aprillipila-arvonta. Upeat kaksi Martta-mukia voitti Jaana Rekolainen. Onnea!

Mediamartta Helena Mattila painotti tarkkuutta kuvien käytössä sivuillamme ja facebookissa. Jos joku ei halua olla kuvissa mukana, hänen tulee ilmoittaa siitä tai siirtyä sivuun kuvanottohetkellä.  Kuvia ei myöskään pidä jakaa ulkopuolisille. Osallistujille jaettiin lyhyt jäsenkyselylomake, jonka vastaukset käydään läpi hallituksessa.  Kyselyn tulokseen palataan myöhemmin kevään aikana. Kiitos kyselyyn osallistuneille!

Tänä vuonna erilaisia tapahtumia on paljon, mutta katse on jo ensi vuodessa.  Vuosi 2024 on  Linnan Marttojen juhlavuosi: maaliskuussa on Ilo ja oivallus -näyttely ja elokuussa yhdistys täyttää 35 vuotta. Monenlaista tekemistä siis riittää ja jokainen voi osallistua talkoisiin omien voimien ja kiinnostuksen mukaan.

Illasta mieleen jäivät Pirkon sanat: Yksi ilo päivässä riittää ja tänään se on Linnan Marttojen vuosikokous. Iloja meillä riittää jatkossakin, kun pääsemme yhdessä porisemaan.

Alla vuosikokouksen herkullisen tarjoilun reseptit. Määrät ovat 50 hengelle, joten hiukan matematiikkaa tarvitaan.