Loistava paja la 28.10.2023 klo 12-14 yhteistyössä kirjaston kanssa  - Hei, heijastin heilumaan!

Tule askartelemaan heijastimia Hämeenlinnan pääkirjastossa järjestettävään Loistavaan pajaan la 28.10. klo 12-14.

Tapahtuma sopii kaikenikäisille, joten tule yksin, ystävän tai koko perheen kanssa askartelemaan uudet, loistavat heijastimet talven pimeyteen.  Linnan Martat toimivat askartelunohjaajina. Tarjolla on paljon kivoja materiaaleja, joilla voit toteuttaa ja koristella oman heijastimesi. Voit käyttää apuna myös valmiita malleja.

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Lämpimästi tervetuloa!

Alla kuvagalleria toteutuneesta tapahtumasta, tänäkin vuonna innostuneita kävijöitä riitti!

Meillä oli loistava paja. Jo ennen tilaisuuden alkua pyöri ympärillämme silmät jännityksestä loistaen lapsia vanhempineen. Meillä oli käytettävissä loppujen lopuksi kolme isoa pöytää ja silti joku joutui odottamaan hetken vuoroaan ennen kuin pöytäpaikka vapautui. Seinällä olevat mallityöt olivat hyvä keino viihdyttää odottajaa ja samalla herätellä mielikuvitusta ja ajatuksia, millaisen heijastimen itse haluaa tehdä. Punainen oli suosikkiväri, mutta kaikilla väreillä, vihreä, sininen, oli kysyntää.

Tilaisuudessa oli niin hyvä tunnelma, että me tekijät, Anni, Marja,
Eija, Hilppa ja Pirkko, saimme hyvää mieltä matkaamme yhtä paljon kuin osallistujatkin. Monet hymyilevät, kiittävät lapsen kasvot varmistivat, että tilaisuus saavutti tavoitteensa: lapsille ja vanhemmille iloista yhdessä tekemistä liikenneturvallisuutta edistäen.

Lapsia kävi kaikkiaan 55 ja aikuisia 41 henkeä. Joukko oli ilahduttavan kirjava: äitejä, isiä, tyttöjä, poikia, perheitä, isoäitejä, kantasuomalaisia, monia eri kansallisuuksia. Kiitokset kaikille, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet pajan loistavuuteen.

Terveisin Pirkko