Lastenhoito

SYKSY 2022 LASTENHOITOAIKATAULU

Lastenhoito Kumppanuustalolla, Liisa Heikura heikura.liisa(at)gmail.com

Hoidetaan maahanmuuttajaäitien lapsia mm. äitien oppituntien ajan.

Aloitus ma 5.9.22 ja päätös ke 14.12.22, syyslomalla ei ole toimintaa.

Maanantaisin kaksi vuoroa klo 10-12 ja 13-15
Keskiviikkoisin yksi vuoro klo 10-12

LISÄTIETOA TOIMINNASTA

Järjestämme Kumppanuustalolla Hämeenlinnan kaupungin maahanmuuttajatoiminnassa lastenhoitoa. Meitä on 20 Linnan Martat –mummon ryhmä. Olemme hoitaneet 1-6 lapsen ryhmiä syksyn 2021 ja kevään 2022 ajan. Lapset ovat 1-2,5 vuotiaita. Maahanmuuttajaäidit opiskelevat suomea ja Suomessa elämistä, me hoidamme heidän lapsiaan sen aikaa.

Hoitokertoihin on mahtunut sylittelyä, leikkiä, unnuttelua sylissä ja rattaissa, itkua, naurua ym. ym. Puhumme lasten ja äitien kanssa suomea. Me mummot olemme löytäneet keskenämme antoisia keskusteluhetkiä ja uusia tuttavuuksia.

Toiminta jatkuu syksyllä 5.9. - 14.12.2022. Maanantaisin klo 10-12 ja klo 13-15, sekä keskiviikkoisin klo 10-12. Jokainen meistä mummoista osallistuu omien halujensa ja mahdollisuuksiensa mukaan: kerran syksyn aikana / silloin tällöin omien menojensa lomassa / säännöllisesti viikottain tai joka toinen viikko tai kerran kuussa. Hoitovuoro on kaksi tuntia kerrallaan.

Meillä on vuorojen suunnittelulista, joka elää viikottain. Muodostamamme whattsapp-ryhmä toimii luonnikkaasti info- ja keskustelufoorumina. Vaihdamme vuoroja sujuvasti keskenämme. Yhdelle tulee este, aina löytyy joku tilalle.

Kysy lisää ja ilmottaudu mukaan iloisten mummojen rinkiin, Liisa Heikura puh. 050 5977702, heikura.liisa(at)gmail.com.

Tervetuloa mukaan. Tarvitsemme  yhdessä tekijöitä.