Lastenhoito

Järjestämme Kumppanuustalolla Hämeenlinnan kaupungin maahanmuuttajatoiminnassa lastenhoitoa. Meitä on 20 Linnan Martat -mummon ryhmä. Toimintamme alkoi syksyllä 2021. Olemme hoitaneet 1-7 lapsen ryhmiä syksyn 2021 ajan. Lapset ovat 1-2,5 vuotiaita. Maahanmuuttajaäidit opiskelevat suomea ja Suomessa elämistä, me hoidamme heidän lapsiaan sen aikaa.

Hoitokertoihin on mahtunut sylittelyä, leikkiä, unnuttelua sylissä ja rattaissa, itkua, naurua ym. ym. Me mummot olemme löytäneet keskenämme antoisia keskusteluhetkiä ja uusia tuttavuuksia.

Toiminta jatkuu keväällä 2022. Maanantaisin klo 10-12 ja klo 13-15, sekä keskiviikkoisin klo 10-12. Jokainen meistä mummoista osallistuu omien halujensa ja mahdollisuuksiensa mukaan: kerran kevään aikana / silloin tällöin omien menojensa lomassa / säännöllisesti viikottain tai joka toinen viikko tai kerran kuussa.

Meillä on vuorojen suunnittelulista, joka elää viikottain. Muodostamamme whattsapp-ryhmä toimii luonnikkaasti info- ja keskustelufoorumina.

Olet tervetullut tutustumaan paikan päälle Kumppanuustalolle hoitovuorojen mukaan. Kysy lisää ja ilmottaudu mukaan iloisten mummojen rinkiin, Liisa Heikura puh. 050 5977702, heikura.liisa@gmail.com.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan.