Talkoot

22.5.2019

Osallistuttiin jättipalsamin kitkentätalkoisiin Kihtersuolla 22.5.19. Tarkoituksena oli estää sen  estää sen  leviämistä Aulankojärven alueella. Jättipalsami on haitallinen vieraslaji, joka levitessään siemenistä laajoille alueille aiheuttaa merkittävää ekologista haittaa ympäristölle estäen muiden kasvien kasvua.

Tämä talkoo-tapahtuma kuului VieKasLIFE-hankkeen kansalaistoimintaan. Martat ovat mukana VieKas-hankkeessa, jota esitellään Marttalehden nro 3/2019 artikkelissa (s. 30-31).

YHTEENVETO TALKOISTA 2018

Ensimmäinen tapahtuma oli 14.2., kun kahvitettiin Oma Säästöpankin asiakkaita ja se saatiin hoidettua meidän viiden ahkeran Martan kanssa.

Sitten 19.5. oli ravintolapäivä Ritvan pihassa ja päivä onnistui hienosti kun talkoisiin osallistui kaikkiaan 25 Marttaa. Eli suunnittelijat,leipojat,toteuttajat myyjät ja vielä loppusiivoojat.

Jo perinteinen Lepaan puutarhanäyttelykahvitus oli 16-18.8.2018. Sää suosi meitä tänä vuonna eikä sateessa tarvinnut kököttää. Homma hoidettiin taas mallikkaasti 10 Martan voimin.

Futistyttöjen välipakailta 29.10 onnistui kun Mäkilän Ritva innostui myös asiasta ja antoi kotinsa illan toteutuspaikaksi. Iltaan osallistui 9 tyttöä ja 2 valmentajaa.

Siis näin meni talkoot tänä vuonna ja ensi vuonna kohti uusi haasteita.

Kiitos Sinulle ja hallitukselle vuoden Martta-valinnasta. Arvostan sitä tulevaisuudessakin.

Kaikille Martta-ystäville lämminhenkistä ja valoisaa Joulun aikaa ja onnekasta tulevaa vuotta 2019.

Terveisin Satu