KOTO-toiminta

KOTORYHMÄ VUOSI 2024

Vetäjät Hilppa Siukola hilppas(at)hotmail.com ja Eija Hyvärinen.

Mikäli Ukraina-keskus vielä jatkaa vanhoissa tiloissa, on suunnitteilla ompelu- ja ruoanlaittokurssit.

KOTORYHMÄ SYKSY 2023

Toiminta jatkuu Ukraina-keskuksessa.

Ukraina-keskuksessa alkaa Hilppa Siukolan toimesta ompelukurssi syyskuussa 2023.
Vetäjinä Ammattiopisto Tavastian käsityönopettajat Tuija Saarinen ja Svetlana Moukola.
Puhtaita farkku- ja trikookankaita tai rikkinäisiä vaatteita käytetään materiaaleina.

Kotoryhmän suunnitelmia 2023 keväälle

Kotoryhmä, Hilppa Siukola, hilppas(at)hotmail.com

Kokkikerho alkaa Ukraina-keskuksessa torstaisin 8.3.2023 lähtien. Alla kuva ensimmäisestä kerrasta.

Kotoryhmä järjesti ukrainalaisen yhteisen aterian jäsenistölle 31.1. klo 17, Ukrainakeskuksessa, Lyseon alarakennuksessa, Birger Jaarlin katu 6.

Tapahtuma yhdisti Martta -lehden 120-vuotisjuhlan ja kansainvälisen yhteistyön toteuttamisen.
Ukrainalaiset naiset valmistivat ruoat, yhdistys maksoi raaka-aineet. Aterian lisäksi oli ukrainalaisten musiikkiesityksiä.

Katso myös Tapahtumat

SYKSY 2022 TOIMINTA

Kotoryhmä, Hilppa Siukola, hilppas(at)hotmail.com

8.3.2023 ensimmäinen kokkikerho. Paistettuja muikkuja, muusia, uunijuureksia ja suklaakiisseliä pöydässä. 8 taitavaa ukrainalaista kokkia ja 3 ohjaajaa martoista.