Retket ja juhlat

VUOSI 2019 KEVÄTKAUDEN TOIMINTAKALENTERI

Yhteisissä tilaisuuksissa on kiitelty mielenkiintoisten retkien ja tapahtumien sisältöä. Olemme saaneet myös runsaasti ideoita ja ajatuksia jäsenistöltä, joiden pohjalta tarjota erilainen kattaus tuleviin tapahtumiin ja matkakoihin. Kiitos! Nämä toivomukset on huomioitu yhdistettynä yhdistyksen 30-vuotisjuhlavuoteen. Vuosi alkaa tammikuussa tutustumalla ”Venäläisyyteen Hämeenlinnassa”. Maaliskuussa järjestetään Linnan Marttojen juhlamatinea Hämeenlinnan Raatihuoneen juhlasalissa sunnuntaina 24.3.Huhtikuussa vieraillaan Karisto Oy:n kustantamossa ja kevätjuhlaa vietetään toukoussa.  Tervetuloa mukaan yhteisiin elämyksiin!

TAMMIKUU                                           la 26.1.2019, klo 14.00 – 18.00
Puolipäiväretki ” Venäläiseen Hämeenlinnaan ”

tarinoita suurruhtinaista, keisareista, varuskunnasta, salakuljetuksesta, venäläisiä herkkuja pöytiin tarjoiltuna.

Hämeenlinna_venäläinen Hämeenlinna 26_1_2019.pdf

MAALISKUU                                         Su 24.3. 2019 klo 15.00-17.00
Linnan Marttojen musiikkimatinea Hämeelinnan Raatihuoneen juhlasali.
 30 -vuotisjuhlassa esiintyy Frederika Wetterhoff ja pianotaiteilija Tuomas Nikkanen.

2019 KUTSU Musiikkimatinea_1_tuomas.pdf

2019 KUTSU Musiikkimatinea_1_tuomas.docx

HUHTIKUU                                            Karisto Oy, ke 3.4. ja to 4.4. klo 17.00-19.00
1900 –luvun kirjakustantamon historiaan ja nykyisyyteen tutustuminen. Kaksi erillistä 15 hengen tilaisuutta. Ennakkoilmoittautuminen.

TOUKOKUU                                          to 23.5. 2018 kevätjuhla, Hollonmäki ( Samulinkatu 7,                                                                                                                                                        32200 Loimaa)

Loimaalla

Teema: ” Vahvat vaikuttajanaiset”
- tilan historia, kotiseutumuseo ja kevyt päivällinen.

Matkanjohtajana toimii Ritva Mäkilä.

2019 KUTSU HOLLO_ Martat final.pdf (279 kB)

VUOSI 2019 MATKATIIMIN SYYSKAUDEN TOIMINTASUUNNITELMA

Syksy 2019 on Linnan Marttojen 30- ja Marttaliiton 120-vuotisjuhlavuoden aikaa. Avaamme syyskauden osallistumalla suureen 120 vuoden Marttajuhlaan Helsingin Senaatintorilla muiden marttayhdistysten kanssa.  Loka-marraskuun vaihteessa mennään Eräs-teatteriin, Hämeenlinnaan ja myöhäissyksyn retki siirtyy tammikuulle: Lähdemme Tallinnan ”Mausteluento – ja ostosmatka”
-teemalla. Tapahtumista lähetetään jäsenistölle erilliskutsu ja ilmoittautumisohjeineen. Erästeatteriin ovat myös läheiset tai puolisot tervetulleita.

SYYSKUU    la 14.9. 2019 Martat 120 -vuotta Helsingin Senaatintorilla. Osallistumme toritapahtumaan. https://www.martat.fi/martat/tutustu-toimintaamme/marttatori/

MARRASKUU     10.11.2019  Eräs Teatteri, Hämeenlinna
Eräs Teatteri toivottaa Linnan Martat tervetulleeksi seuraamaan pikkujoulukauden uutuusnäytelmää.

2019 KUTSU ERÄS TEATTERI 10.11. Martat .pdf

JOULUKUU

Linnat Martat 30-vuotisjuhla                                                                      pe 13.12.2019

Varaa ilta!     Juhla on Hml upseerikerholla .    Ohjelma päivitetään myöhemmin.

TAMMIKUU 2020     ti 21.1.2020

Mausteluento, maku- ja ostosmatka Tallinnaan.   Lähdemme Eckeröllä päiväretkelle Tallinnaan. Aamulla nautimme runsaan aamiaisbuffetin antimista ja paluumatkalla sukellamme mausteiden ihmeelliseen maailmaan. Tarkemmat tiedot päivitetään elo-/ syyskuussa.

_______________________________________________________________________