Helena Mattilan suosittu neulepiiri jatkuu to 1.9.2022 Karjala Pirtillä

7.7.2022

Helena Mattila aloittaa syksyn neulontaillat to 1.9.  Ilmoittautumiset viimeistään ma 15.8. mennessä.

Koko aikataulu on sivuillamme:

Tuon ensimmäiseen tapaamiseemme to 1.9. klo 17-19 kasan neuleitani, jutellaan malleista, tehdään valintoja, jos ei kesän aikana jo ole syntynyt ideoita.  Jatkamme viikonloppuna pe 9.9. klo 17-19 ja la 10.9. klo 13-17.30. Tule koko ajaksi tai käymään neuleesi kanssa! Käydään läpi ohjeita ja mahdollisia ongelmia. Lyhyesti: saat apua ja vertaistukea mihin tahansa neuletyöhön.

Erikoisosaamistani ovat modernit tekniikat = puserot ja takit ylhäältä alas saumattomasti, lyhennetyillä kerroksilla muotoilu, pyöröpuikon käyttö magic loop -tekniikalla, eli luuppaaminen/looppaaminen. Ei ole vaikeaa, viime syksyn kurssin kaikki työt syntyivät näillä ohjeilla. Etsi siis ohje, joka miellyttää ja joka on neulottu ylhäältä alas. Autan joka käänteessä ja huomaat, että mukavasti menee.

Ohjeideoita on sivuillamme: https://linnan.marttayhdistys.fi/martat-harrastaa/kadentaito/ ja täältä viime syksyn kurssin mallit, kaksi PDF-linkkiä.

Uusia ohjeita saatavilla vaikka kuinka, esimerkiksi suosikkineule Syli,
https://www.ravelry.com/patterns/library/syli-cardigan. Ohjeita kaivelemme vaikkapa osoitteesta: www.ravelry.com
tai vaikkapa https://kasityokekkerit.fi/ tai https://www.petiteknit.com/
Kieliongelmisssa myös apua saatavilla!

Viime vuoden neulojat, tulkaa mukaan, neulotaan uutta yhdessä, vaikka huivi tai neuletakki. Voit ilman muuta tulla mukaan myös vain seurustelemaan oman kutimesi kanssa, tervetuloa!

Otan ilmoittautumisia vastaan heti ja viimeistään ma 15.8. Kerro ilmoittautuessasi myös olisitko innokas tekemään paidan tai takin ylhäältä alas -ohjeella. Osa on ilmoittautunut jo epävirallisesti, mutta ilmoittaudu uudestaan sähköpostilla, niin saan koottua listan. Kerro myös puhelinnumerosi, meillä on hyvin toimiva whatsapp-ryhmä.

Nähdään Pirtillä!

Helena Mattila