Villasukkaprojekti kevät 2023

VILLASUKKIA HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN

Tänä keväänä hyväntekeväisyyskampanjamme kohde on Diakoniakeskus Hämeenlinnassa. Siellä tarvitaan miesten villasukkia, etenkin isoja kokoja, jaettavaksi heidän asiakkailleen: vanhuksille, hoivakoteihin, huono-osaisille jne.

Kampanjan yhteyshenkilö on Merja Pankakoski, p. 0505369547, pankat@pp.inet.fi

Aloitamme sukkaneulonnan yhteisellä tapaamisella Karjalapirtillä tiistaina 14.03. klo 17-19. Voit tulla lankojen ja puikkojen kanssa, tai jos et itse neulo, tuo tarpeettomia sukkalankoja muille. Jotkut ovat jo alkaneet neuloa tätä hanketta suunnitellessa. Merja ottaa mukaan sukkien kokotaulukot eri lankavahvuuksille, lähinnä Novitan langoille. Taulukko löytyy helposti: https://www.novitaknits.com.fi/kokotaulukko-villasukat. Mukaan tulee myös joitakin sukkalehtiä selattavaksi, jos joku haluaa inspiraatiota. Tarjolla myös sukkalankaa yhdistyksen puolesta.

Suunnittelemme lopputapahtumaksi kokoontumista Karjalapirtille keskiviikkona 03.05.klo 14-16. Silloin voimme ihastella toistemme aikaansaannoksia. Merja ottaa sukkapareja vastaan kyllä koko projektin ajan. Nyt taas puikot kilisemään!