Kevätjuhla Kirstulan kartanossa 10.5.2023

Linnan Martat viettivät kevätjuhlaa Hämeenlinnan kaupungin kupeessa sijaitsevassa Kirstulan kartanossa. Kartanon isäntä Tuomas Honkajuuri toivotti meidät tervetulleiksi ja kertoi lyhyesti kartanosta ja illan ohjelmasta.  Puheenjohtaja Pirkko Karvonen piti tervetuliaispuheen todeten, että kevätjuhla kuuluu olennaisesti kevääseen, myös meille aikuisille. Hän kannusti meitä nauttimaan kevään voimaannuttavasta vaikutuksesta. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Katso peiliin ja totea, että olet silmiä hivelevä, ihana ja taitava martta.  Nauti linnunlaulusta, käen kukunnasta, laineen liplatuksesta ja läheistesi seurasta.

Tuomas Honkajuuri kertoi lisää kartanon historiasta 1400-luvusta nykypäivään asti. Vuoden 2003 lopussa kartano siirtyi hänen omistukseensa ja kartanolla aloitettiin suuret remontti- ja entistämistyöt. Lue lisää kartanosta ja sen vaiheista täältä.

Nautimme maukkaan buffet-illallisen, jonka jälkeen Pirkko julkisti vuoden 2022 Linnan Martan, joka on Helena Mattila.  Helena tekee työtä Linnan Marttojen iloksi ja hyväksi innostuksen palosta suurella sydämellä ja avoimuudella. Hänen suurin aikaansaannoksena on yhdistyksemme uudet, raikkaat ja monipuoliset kotisivut, joista kaikki yhdistyksemme jäsenet saavat nauttia sivuillamme käydessään. Helenan Neuleryhmäläiset ovat tottuneet lähes ympärivuorokautiseen palveluun. Hän kannustaa tarttumaan myös vaikeisiin neuleohjeisiin. Ohjaajana Helena on  kärsivällinen ja innostava. Helena kiitti huomionosoituksesta ja kertoi Linnan Marttoihin liityttyään saaneensa uuteen elämäänsä Hämeenlinnassa yhtäkkiä valtavasti uusia ystäviä ja innostavaa tekemistä.

Väliohjelmana ennen kahvia ja kakkua oli yhteislaulu Taas on aika auringon karaoke-lauluryhmän johdolla. Illan päätteeksi meillä oli mahdollisuus tutustua kartanon ranta-alueeseen.

Juhla oli täynnä iloisia jälleennäkemisiä, halauksia ja puheensorinaa.

Kiitos kaikille juhlan järjestäjille ja osallistujille!

Kiitos kuvista Anni, Leena M., Liisa H ja Hilppa!