Linnan Marttojen Muisteluilta ti 4.10.2022 Pääkirjaston Leino-salissa

Kiitoshalaus Mirjalle.

Puheenjohtaja Pirkko Karvonen piti avauspuheenvuoron, jonka jälkeen perustajajäsenet Leena Aalto, Pirjo Mäenpää-Kapanen, Maria Oksman-Rantanen sekä aktiivijäsen Mirja Taavitsainen kertoivat oman Linnan Martta historiansa: miksi liityin yhdistykseen, mitä marttailu on minulle on antanut, mitä teimme yhdessä jne. Viittä vaille perustajajäsen Sinikka Karppinen oli estynyt osallistumasta, joten Pirjo M-K luki hänen muisteluosuutensa.

Ilta kului liian nopeasti, yhteiseen keskusteluun ei valitettavasti jäänyt aikaa. Sekä Pirkko että Pirjo korostivat yhteisöllisyyden merkitystä. Yhdistyksemme on kasvanut niin isoksi, että jäsenet eivät enää tunne toisiaan. Meidän pitää kokoontua isolla porukalla useammin muulloinkin kuin vain vuosikokouksessa, tutustua ja tehdä yhdessä asioita. Kokoontuminen toimintaryhmissä ja muissa suljetuissa ryhmissä ei riitä luomaan yhteisöllisyyttä.

Illan päätteeksi johtava informaatikko Seija Shemeikka kertoi kirjaston palveluista. Kirjastosta voi kirjojen lainaamisen lisäksi saada veloituksetta mm. henkilökohtaista digiopastusta, musisoida, editoida, laulaa karaokea, katsoa elokuvia ja pitää kokouksia. Suunnittelimme myös lokakuun loppupuolella pidettävää kirjaston ja Linnan Marttojen yhteistä heijastintyöpajaa lapsille (perheille).

Tilaisuus videoitiin ja valokuvattiin. Katsotaan niitä sopivissa tapahtumissa yhdessä.

Muistelijat oikealta Pirjo Mäenpää-Kapanen, Leena Aalto, Maria Oksman-Rantanen ja Mirja Taavitsainen.
Kiitokset Leenalle.
Halausvuorossa Maria.
Varpu Koskinen oli pukeutunut juhlan kunniaksi marttapukuun.
Marttapuku esliliinoineen on taidokkaasti ommeltu ja kudottu. Kauniita yksityiskohtia on paljon.
Tarjolla oli selailtavaa vuosien varrelta.
Martat keskittyivät kuuntelemaan.