Kädentaitotapaamiset

KÄDENTAITOTAPAAMISET  2024

Kädentaitoryhmä on tauolla kevätkauden 2024.

KÄDENTAITOTAPAAMISET SYKSY 2023

Kädentaitojohtoryhmän vetäjänä toimii Sirkka Ihalainen, ihasir54(at)gmail.com ja siihen kuuluvat Lea Heinämaa, Sinikka Karppinen, Toini Mäntytörmä, Anni Outinen-Jones ja Ulla Tapiala.

Pidämme kaikille avoimet tapaamiset Karjala Pirtillä neljä kertaa syksyn aikana. Pyrimme käyttämään töissämme mahdollisimman paljon kierrätysmateriaaleja. Tavoitteena on saada tuotoksia Oivalluksen ilo kevät-24 näyttelyyn.

Tiedotamme noin kuukausi ennen tapaamista töihin tarvittavista materiaaleista, ilmoittautumisesta ja aiheeseen liittyvistä kuvista.

Aikataulu

ti 19.9.23 klo 17-19, aiheena virkkaus

ti 10.10.23 klo 17-19, aiheena luonnonmateriaalit

ti 7.11.23 klo 17-19, aiheena kirjonta isoäidin tapaan

ti 28.11.23 klo 17-19, aiheena neulahuovutus

Neulahuovutusta tiistaina 28.11.2023 klo 17-19 Karjala Pirtillä

Kädentaitoryhmä kokoontuu Karjala Pirtillä ti 28.11. klo 17. Tutustumme neulahuovutukseen.

Tuo mukanasi huovutusneula (askartelukaupasta löytyy ) ja huovutusalusta ja tietenkin oma ihana luovuutesi!

Ota yhteyttä Anniin, jos on kysyttävää.

Tervetuloa!

Kirjontaa isoäidin tapaan tiistaina 7.11.2023 klo 17-19, pääkirjasto ryhmätila A.

Kokeilemme ristipistoja, linnunsilmäpistoja, varsipistoja ja monia muita erilaisia helppoja kirjontapistoja. Kirjomalla  voi koristaa  melkein mitä vain, antaa uutta ilmettä vanhoille asusteille ja kodintekstiileille, koristaa esim kierrätyskankaista tehtyjä tuoksupussukoita, tyynynpäällisiä, pöytäliinoja  tai parsia kirjomalla rikkonaisia neuleita.

Jos sinulla on omia, ota mukaan yksiväristä kangasta/ tilkkuja harjoituskankaaksi sekä kirjontalankoja  ja niihin sopiva neula ja sakset.

Jos ei ole, ei huolta ohjaajilla on niitä mukana tarvitsijoille.

Ohjaajina Lea Heinämaa ja Toini Mäntytörmä.

Tervetuloa mukaan iloiseen seuraan, vaikka vaan katsomaan!

10.10.2023  klo 17 Karjala Pirtti Luonnonmateriaalit

Seuraava kädentaitoryhmä kokoontuu 10.10 Karjalapirtillä. Tutustumme kehräämiseen  Askartelemme myös huovutettuja tammenterhoja. Tuo mukaasi pieni vati tai kulho, sanomalehti tai pyyhe (alustaksi)ja jos löydät tammenterhon "hattuja" niin tuo mukanasi. Muita materiaaleja on tarjolla valmiina.

Ohjaajina Anni ja Sirkka

Tervetuloa!

Kädentaito - syksyn 23 ensimmäinen tapaaminen on 19.9.2023 Karjalapirtillä klo 17.00 - 19.00. Aiheena virkatut kukat ja isoäidinneliöt. Vetäjinä Sirkka, Lea ja Toini.

* Opimme illan aikana tekemään virkattuja kukkia ja isoäidinneliöitä.

Tavoitteena on tehdä virkatuista kukista kollaasi Oivalluksen ilo - näyttelyyn kevät 2024. Kollaasiin tulee kukka jokaiselle jäsenelle. Olethan mukana omannäköisen kukan teossa. Kollaasi lahjoitetaan näyttelyn jälkeen hyväntekeväisyyteen.

* isoäidinneliöistä voit tehdä vaikkapa silmä-/aurinkolasipussukan tms. Oivalluksen  ilo - näyttelyyn.

Tule mukaan iloiseen seuraan ja toteuta omannäköisiä tuotoksia. Voit olla konkari tai vasta-alkaja.

Ota mukaan mieluummin jämälankaa ja lankaan sopiva virkkuukoukku.

Ohjaajilla on joitakin tarvikkeita lainattavaksi.

Sirkka ja Lea ovat tehneeksi malliksi jätelangoista muutamia kukkia ja mysteerikukkia. Lisäksi mallina on silmälasikotelo isoäidinneliöistä.

Ps. Lisätietoja voi kysyä Sirkalta sähköpostilla: ihasir54@gmail.com

Psps. Virkattuja kukkia voi tehdä talven ajan, kollaasi kootaan alkuvuodesta 2024.

Kylläpä syntyikin monta ihanaa kukkaa 19.9. 2023 Kädentaitoillassa!
Virkkaaminen on kivaa! 19.9.2023 Kädentaitoilta
16 eduskuntaehdokasta saa patalaput👏👏, kiitos osallistuneille 16.3.
Virkattuja pannulappuja kierrätyslangasta tai jämälangoista

Yleistä

# Kaikille Linnan martoille tarkoitetut avoimet kädentaitotapaamiset pidetään samasta aiheesta
vaihtoehtoisesti ilta- ja päivätapaamisena eri viikonpäivänä, poikkeuksena retki, joka on
kertaluonteinen. Jokainen voi valita itselle sopivan ajan ja päivän/päivät.
# Jokainen martta voi tuoda esiin ja jakaa tapaamisissa omaa osaamistaan halunsa mukaan.
# Seuraa Linnan marttojen internetsivuja (https://linnan.marttayhdistys.fi/), joista saa
ajankohtaista tietoa. Joihinkin kokoontumisiin tarvitaan ennakkoilmoittautuminen.
# Tapaamiset ovat Karjalapirtillä, Saaristenkatu 22, Hämeenlinna.
# Tapaamiset antavat sinulle mahdollisuuden olla mukavassa seurassa, oppia uusia taitoja,
vahvistaa entisiä taitoja ja oivaltaa jotain uutta. Retkellä saat uusia ideoita ja mahdollisesti tarvikkeita omiin töihisi.

Ommeltuja pannulappuja 60 v vanhasta pyyhkeessä

Vuoden 2022 töitä alla