Teatteriretki

Aika: 24.3.2018

Iltapäivän teatteriretki Tampereelle - TYTÖT 1918               la 24.3.2017

Suurmusikaali TYTÖT 1918 lauantaina 24.3.2018 kello 11.00 – n 17.00. Puolipäiväretki päivänäytäntöön.

Musikaali nuoruudesta, raivosta ja rakkaudesta!

Sirkku Peltolan käsikirjoittama ja ohjaama Tampereen naiskaartista kertova musikaali. Tampereen Työväen Teatterissa. Se saa
kantaesityksensä 27.1. Suuri näyttämö!

Lähtö Wetterhoffin retkipysäkiltä klo 11.00 ja paluu n. klo 17.00. Teatteriretkelle ovat tervetulleita puoliso tai läheiset. Aktiivisuus palkitaan! Yhdistyksen hallitus päätti tukea dynaamisen jäsenistön ensimmäistä musikaalimatkaa ja maksaa edestakaisen tilausajon sekä jäsenten lipuista 3 €/hlö.

Väliaikatarjoilu: Meidän ryhmällemme on varattu teatterin lämpiöstä paikat tunnuksella ”Linnan martat”.. Kukin varaa ja maksaa väliaikatarjoilut teatterissa ennen esitystä. (siksi lähdemme jo klo 11 teatterin pyynnöstä).

Retken hinta on 50 € jäseneltä, muilta 60 €/hlö. Hintaan sisältyy tilausajokuljetus ja musikaalilippu.  Ilmoittaudu viimeistään 15.2.2018 s-postilla: anneli.hietala@kotiportti.fi. Osallistumisilmoitus on sitova. Lippu maksetaan ennakkoon 20.2.2018 mennessä Annelin tilille fi03 5680 0020 3424 79.

Tytöt 1918 kertoo Tampereella perustetun aseellisen naiskaartin tarinan. Se kertoo nuorten tamperelaistyttöjen intohimosta ja taistelutahdosta, viattomuudesta ja julmuudesta, rakkaudesta ja vihasta, ilosta, naurusta, häpeästä ja osattomuudesta.  Se kertoo heistä, jotka vuonna 1918, Tampereella, tarttuivat aseisiin ja olivat valmiita kuolemaan. Ja surmaamaan. Tarina perustuu Anneli Kannon kirjaan Veriruusut sekä arkistolähteisiin. Aihetta on tutkittu paljon, mutta edelleenkin sisällissodan kokeneiden naisten historiasta nousee esiin asioita, joista on aiemmin vaiettu.

Teoksen käsikirjoittaa ja ohjaa Sirkku Peltola, laulutekstit kirjoittaa Heikki Salo ja säveltäjä on Eeva Kontu. Rooleissa mm. Jari Ahola, Petra Ahola, Niina Alitalo, Kristiina Hakovirta, Kaisa Hela, Pentti Helin, Mika Honkanen, Emmi Kaislakari, Petra Karjalainen, Sampo Kerola, Heidi Kiviharju, Hanna Korhonen, Juha-Matti Koskela, Salla Korja-Paloniemi.

Sydämellisesti tervetuloa!

Toivottaa matkatiimi: Anneli, Eija ja Marjo kans

Katso ja kuuntele lauluja ja juttuja tekijöistä http://www.ttt-teatteri.fi/ohjelmisto/tytot-1918