Ohjeita näytteilleasettajille

LINNAN MARTAT   OIVALLUKSEN ILO 4.-25.3.2024 HÄMEENLINNAN PÄÄKIRJASTOSSA

TIETOA NÄYTTELYYN OSALLISTUVILLE MARTOILLE 13.2.2024

Oivalluksen ilo -näyttelyyn ilmoittautui yli 30 marttaa taidokkailla ja monipuolisilla töillään.

Voit tuoda työsi ma 4.3. klo 9.00-11.00 välisenä aikana Hämeenlinnan pääkirjastoon

- Tule pääoven kautta, odotamme aulassa.

- Merkitse kaikki työsi liitteenä olevalla nimilapulla mielellään jo kotona. Voit tehdä tämän myös vielä kirjastossa, lappuja on siellä printattuna ja  autamme sinua tarpeen mukaan. - Arvioi myös vakuutusarvo.

- Kysymme liitteen nimilapussa myös suunnittelijan nimen. Tämä pyyntö on tullut 2022 näyttelyssä käyneeltä asiantuntijalta ja se on ihan aiheellinen. Suunnittelija voi olla toki myös sinä itse.

- Jos haluat myydä töitäsi, tee selkeitä ja siistejä hinnastoja tai hintalappuja

yhteystietoineen. Lisäämme ne esillepanoon.

- Tuo taulut ripustusvalmiina, ripustuslanka takana.

- Ryijyissä ripustuskuja ja tukikeppi ovat usein valmiina, samoin tilkkutöissä, jotka ovat olleet seinällä. Jos ei ole, lisäisitkö.

Näyttelytyöt on vakuutettu Lähi-Tapiolassa. Vakuutus korvaa 200 € omavastuulla näyttelyesinevahinkoja tai katoamisia. Jos tuot näyttelyyn arvokkaan esineen, merkitse sille erikseen vakuutusarvo. Myös alle 200 € arvoiset työt korvataan, jos yhteisvahinko on suuri (monta esinettä). Vakuutus on otettu varmuuden vuoksi vaikka kirjastomme on ollut turvallinen näyttelypaikka. Mitään ei ole kadonnut tai vahingoittunut tähän päivään mennessä. Näyttelykalusteisiin kuuluu myös lukollisia vitriinikaappeja, joihin laitamme esille arvokkaat ja helposti rikkoutuvat työt.

Ota yhteyttä Helenaan tai Pirjoon, jos tarvitset lisätietoa tai apua näyttelyyn valmistautumisessa. Jos et pääse tuomaan töitäsi ma 4.3. aamulla, voit viedä niitä jo ennakkoon Helenalle, joka asuu keskustassa. Autamme mielellämme.

Helena puh. 040 7693899

Pirjo     puh. 040 5296737

Tule mukaan!

Näyttelypäivinä meitä marttoja tarvitaan oppaiksi tai vain olemaan läsnä taustalla. Voimme toivottaa kävijän tervetulleeksi hymyllä, vastailla kysymyksiin tai jutustella, kukin tavallaan. Infotiskillä on esillä vieraskirja, johon toivomme kävijän kirjoittavan nimensä ja mahdolliset terveiset.  Halutessasi voit pukeutua marttaessuun, löydät niitä infopöydän alla olevasta korista.

Vuoden 2022 tapaan meillä on paperinen aikataulu, josta voit varata itsellesi sopivan ajan joko heti töitä tuodessasi tai myöhemmin. Aikataulu pidetään infotiskin alla rullalla. Oppaille on varattu istumapaikat. Tule yksin tai marttakaverin kanssa!

Näyttelyn purku alkaa ma 25.3. klo 9 ja päättyy klo 11.

Näyttelytoimikunta on paikalla klo 9 alkaen. Voit tulla hakemaan työsi klo 11 mennessä.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin to 7.3. klo 17.30!

Tarjolla on Mestarimaustajat-ruokaryhmän tekemiä pikku naposteltavia. Tule nauttimaan kättemme töistä hyvässä seurassa.

Tuo myös perheesi ja ystäväsi tutustumaan näyttelyyn ti 5.3.-su 24.3.2024 kirjaston aukioloaikoina.

Iloisin terveisin,

Linnan Marttojen näyttelytoimikunta

Marjaleena Etula, Sirkka Ihalainen, Eija Hyvärinen, Sinikka Karppinen, Helena Mattila, Toini Mäntytörmä, Anni Outinen-Jones, Merja Pankakoski, Katri Selin-Nurmi, Hilppa Siukola ja Pirjo Vilja